Estàs aquí:Inici Notícies Actualitat Activitats al centre Taller sobre estereotips de gènere

Taller sobre estereotips de gènere

gogara head blog3El 12 de febrer, alumnat de 1r de Batxillerat i CFGM va participar en un taller sobre estereotips de gènere.

Dues monitores de l’entitat Gogara, que forma part de la Plataforma Trenquem amb la Violència de Gènere, van impartir dues sessions del taller titulat “El pes de la publicitat”, una per a alumnat de diferents cicles de grau mitjà i una altra a cada un dels grups de primer de Batxillerat.

Durant les sessions, de forma molt pràctica, es pretenia conscienciar el jovent de la influència que té la publicitat com a model d’identificació i, conseqüentment, de quina manera influeix en els seus comportaments i actituds.

Es tracta de fer-los adonar de com la publicitat els manipula amb l’únic objectiu de persuadir-los a comprar seguint uns patrons marcats, sobretot, ja que es transmeten una sèrie de rols i estereotips de gènere molt negatius, quasi que només apareixen actors i actrius blanques, els models familiars que apareixen no s’allunyen de la tradicional família nuclear, etc.

estereotips