Estàs aquí:Inici Notícies Actualitat Sortides Pràctiques a la URV

Pràctiques a la URV

URVQUÍMICA 0El 17 de gener, els alumnes de les optatives de Biologia i geologia i de Física i química de 4t d’ESO van anar a la Facultat de Química de la URV per fer activitats pràctiques d'aquestes ciències.

El programa va començar amb una conferència a càrrec de la cap d'estudis de la Facultat, Dra. Montserrat Pinent durant la qual els va presentar els estudis que s’hi ofereixen i, a continuació, va acostar els alumnes a la química del dia a dia a través d’exemples propers com el descobriment de l'aspirina i la comercialització posterior. També va ressaltar la importància de l’emprenedoria en la nostra societat.

Després de visitar les instal·lacions del campus Sescelades, i de fer un descans per esmorzar, els alumnes de Biologia van anar al laboratori a fer una pràctica de separació d'ADN: utilitzant tomàquets i productes com l'alcohol o el detergent de rentar plats, van procedir a la separació de l'ADN del tomàquet.

El grup de Física i química va fer una activitat sobre la química a la cuina. Van començar amb una presentació on els explicaren conceptes tan actuals com la cuina molecular i la utilització de tècniques de laboratori per aconseguir potenciar els gustos, les olors i les textures dels productes naturals. Tot seguit van anar al laboratori per fer una esferificació de suc de mango, una preparació de papas arrugás, activitats amb un fluid no newtonià i, com a activitat lúdica final, van fer cotó de sucre.

Aquesta activitat forma part de l’acord que l’Institut Jaume Huguet manté amb la Facultat de Química des de fa més de deu anys i que permet apropar aquestes ciències a l’alumnat d’una manera ben amena.

URVQUÍMICA 1

URVQUÍMICA 2