Estàs aquí:Inici Notícies Actualitat Sortides Sortida d’esquí nòrdic

Sortida d’esquí nòrdic

esquínòrdic Els passats 17 i 18 de gener, els alumnes de 1r del CFGS d’Activitats físiques i esportives van anar a fer el crèdit d'Esquí nòrdic.

Concretament, van anar a l'estació de Llanos del Hospital, situada prop de Benasque per conèixer aquesta modalitat de l'esquí, que és un dels objectius del crèdit. L'esquí nòrdic està considerat com un dels esports més complets perquè el cos treballa harmònicament i hi intervenen molts grups musculars, sense impactes i al ritme desitjat. Van poder comprovar com es complien els objectius d’aquesta disciplina: lliscar tant com es pugui sobre la neu fent el mínim d’esforç; per això es practica en terrenys amb relleus suaus i pendents pocs pronunciats.

Dins l’esquí nòrdic hi ha dues modalitats: clàssica i patinadora, i els nostres alumnes es van iniciar en la clàssica. Aquesta modalitat és la més tradicional, ja que és la que prové directament de les formes primitives de desplaçar-se per la neu. A més, també és la més senzilla d’aprendre, ja que els gestos bàsics procedeixen del moviment de caminar, al qual cal afegir només un lliscament i una força alternada de braços.

esquínòrdic 2

esquínòrdic 3