Estàs aquí:Inici Departaments ESO i BAT 2 Humanitats i C. Socials Clàssiques

Àrea de Llengües i Cultura Clàssiques

INCIPERE DIMIDIUM

La cultura clàssica és el conjunt de les activitats intel·lectuals (literatura, filosofia, ciència i art), religioses (mitologia i culte) i polítiques (organització administrativa i jurídica) desenvolupades pel poble grec i romà fa més de dos mil anys. Apliquem el terme clàssic a aquesta cultura i les seves llengües vehiculars, el llatí i el grec, perquè són un autèntic model i, consegüentment, s'hi recorre en l'ensenyament, la política, l'art o en l'estudi del pensament, sobretot del Renaixement ençà.

Al nostre institut podem cursar la matèria de Déus i Herois a tercer d'ESO, una Introducció a les Llengües Clàssiques a quart i les assignatures de Grec i Llatí al Batxillerat. El classicisme, però, no és pas incompatible amb els nous temps. En aquest sentit, dins del Pla Plurilingüe, l'àrea de Llengües i Cultura Clàssiques fomenta des de fa més d'una dècada la suficiènca en llengua anglesa. L'alumnat, doncs, té l'oportunitat de millorar les competències lingüístiques d'aquesta llengua estrangera mentre duu a terme activitats d'ensenyament-aprenentatge de l'àmbit clàssic. Incipere dimidium, és a dir, "començar ja és la meitat". Som-hi, doncs!

Beginning Iliad.svg

Únic membre de l'àrea

Antoni M. Marsal i Bonet

Estudis

Curs / Matèria
2019-20

3r d'ESO - Optativa 2 hores - DÉUS I HEROIS (Cultura clàssica).  pdf
4t d'ESO - Optativa 3 hores - LLATÍ (Introducció a les llengües i a la cultura clàssiques). pdf
1r Batxillerat - Matèria modalitat 4 hores - GREC I pdf
1r Batxillerat - Matèria modalitat 4 hores - LLATÍ I pdf
2n Batxillerat - Matèria modalitat 4 hores - GREC II pdf
2n Batxillerat - Matèria modalitat 4 hores - LLATÍ II pdf

Llibres i recursos per al curs 2019-20

3r ESO: Llopis, L.I.; Sánchez, F.: FÒRUM. CULTURA CLÀSSICA. Vicens Vives. Aula Moodle

4t ESO: CULTURA CLÀSSICA. Editorial Barcanova. Dossier propi. Aula Moodle

1r i 2n de batxillerat:

• GREC I
    • Llibre de text i llibre digital: Alberich i Mariné Joan: Delos 1. Editorial Vicens Vives.
    • Lectures (editorial La Magrana, col·lecció l'Esparver Clàssic): Vacances de Nadal: selecció de passatges de la Ilíada i de l'Odissea, d'Homer: La Ilíada (I, XVI, XXII) i l'Odissea (IX, X, XI, XII). / Finals del 2n trimestre: Medea, d'Eurípides (editorial La Magrana).
  • GREC II
    • Llibre de text: Alberich i Mariné, Joan: Delos. Editorial Vicens Vives.
    • Diccionari manual Grec clàssic-català. Editorial Vox.
    • Lectura: L'Odissea, adaptació (editorial Bambú) / tragèdia (o comèdia) grega representada al Festival de Teatre Grecollatí.
    • Dossier propi de preparació per a les PAU.
  • LLATÍ I
    • Llibre de text: Alberich, J.; Carbonell, J.; ;Matas B.: Llatí 1. Castellnou Edicions (edició 2019).
    • Lectura (editorial Vicens Vives): Inici segon trimestrer: A la recerca d'una pàtria. La història de l'Eneida (editorial Vicens Vives) / Tercer trimestre: I Claudius, chapter 25.
  • LLATÍ II
    • Llibre de text: Alberich, J.; Carbonell, J.; ;Matas B.: Llatí 2. Castellnou Edicions.
    • Diccionari llatí-català. Editorial Vox.
    • Dossier propi de preparació per a les PAU.
    • Lectures  2n trimestre: Selecció de les Metamorfosis, d'Ovidi (editorial La Magrana): Llibre I 313-415: Deucalió i Pirra / 452-567: Dafne // Llibre II 1-400: Faetont / 833-875 Rapte d’Europa // Llibre III 339-510: Narcís // Llibre IV 53-166: Píram i Tisbe / 285-388: Hermafrodit / 663-789 Perseu i Andròmeda // Llibre VI 1-145: Aracne // Llibre VIII 183-235: Dèdal i Ícar / 611-724: Filèmon i Baucis // Llibre X 1-77: Orfeu i Eurídice / Llibre XI 85-194: Midas / 3r trimestre: Els bessons, de Plaute (editorial Adesiara).

SORTIDES I ACTIVITATS EXTRAESCOLARS COMPLEMENTÀRIES

• L'àrea de Llengües i Cultura Clàssiques organitza cada curs alguna sortida o activitat extraescolar complementària. Les visites a ciutats monumentals (Tàrraco, Bàrcino, Emèrita Augusta, Emporiae...), la participació en el Festival de Teatre Grecollatí o l'assistència a xerrades sobre el món clàssic són algunes de les propostes dels darrers cursos. Per al curs 2019-20 està previst que els alumnes de Llatí i Grec de Batxillerat assisteixin al Festival de Teatre Juvenil Grecollatí, que se celebrarà a Mèrida cap al mes d'abril.
  • empúries 4 images noticies CURS 2017 18 DES DE 15 MARÇ thumb large700 700

Estàs aquí:Inici Departaments ESO i BAT 2 Humanitats i C. Socials Clàssiques