Estàs aquí:Inici Departaments ESO i BAT 2 Humanitats i C. Socials Filosofia

Àrea de Filosofia

Si bé en els darrers anys la Filosofia s'ha posat de moda fins al punt que les quatre universitats catalanes que n'imparteixen el grau han augmentat en un 25% el nombre d'alumnes matriculats, homes i dones filosofem des de fa segles.

De fet, convencionalment, Tales de Milet (s. VII aC) és consideratel primer filòsof de la història de la humanitat, tot i que també fou matemàtic, astrònom i físic, però, d'aleshores ençà, aquesta disciplina que es considera la mare de tots els àmbits del coneixement ha anat adaptant-se a l'anomenada societat del coneixement i de la informació, tal com posen de manifest l'èxit aconseguit tant per la sèrie Merlí com per iniciatives institucionals com la 1a edició de Ciutat Oberta Biennal de pensament o el festival Barcelona Pensa.

Filosofar sempre ha estat necessari en qualsevol comunitat humana tant per entendre'ns a nosaltres mateixes i aquelles amb qui convivim com per entendre i qüestionar tot allò que ens envolta, així que us animem a practicar aquesta activitat racional intrínsecament humana!

Com a mostra de les activitats que l'alumnat elabora al llarg del curs, recollim aquí (a l'esquerra) la fotofilosofia guanyadora a la darrera Mostra de Fotofilosofia organitzada, entre d'altres, pel Barcelona Pensa: ¿Qué es para ti lo normal en el amor? (Autora: Ainhoa García Morales, 1r de Batxillerat B), i (a la dreta) un acròstic elaborat per la Maria Olivé Rosselló sobre el procés de construcció de la identitat personal.

Martinez AIMG 20170309 WA0005

Únic membre de l'àrea de filosofia

Marta Inglés i Figueroa (membre de la Comissió de Valors, Comissió TAC i Comissió d'Igualtat)

Estudis de Filosofia

Curs / Matèria
2019-20

1r ESO Cultura i valors ètics

2n ESO Cultura i valors ètics pdf
3r ESO Cultura i valors ètics pdf
4t ESO Cultura i valors ètics / Filosofia pdf pdf
1r Batxillerat - Filosofia i ciutadania pdf
2n Batxillerat - Història de la Filosofia  pdf

Optativa Psicologia i Sociologia

pdf pdf

4t curs d'ESO

• Nom de la matèria obligatòria: Filosofia (matèria optativa).
  • Nombre de crèdits: 3 (3 hores per setmana al llarg de tot el curs).

1r curs de Batxillerat

• Nom de la matèria obligatòria: Filosofia i ciutadania.
  • Nombre de crèdits: 2 (Dues hores per setmana al llarg de tot el curs).

2n curs de Batxillerat

• Nom de la matèria obligatòria: Història de la Filosofia.
  • Nombre de crèdits: 3 (Tres hores per setmana al llarg de tot el curs).
  • Continguts: La història del pensament occidental des del segle VII aC (Tales) fins al segle XIX (Nietzsche).

Llibres de Filosofia

1r curs de Batxillerat

No es fa servir cap llibre de text. Els recursos, materials i textos més importants del temari són a l'aula virtual del Moodle dels alumnes.

2n curs de Batxillerat

• Llibre recomanat: Atena. Lectures de Filosofia. Batxillerat 2019-2020, Ed. La Magrana, 2019.

Estudis de Psicologia i Sociologia

(Assignats al Seminari de Filosofia)

• Nom de la matèria optativa: Psicologia i Sociologia.
  • Nombre de crèdits: 4 (Quatre hores per setmana al llarg de tot el curs)

Materials de Psicologia i Sociologia

Psicologia: Psicologia i sociologia, 2n de Batxillerat, José Ignacio Alonso García, Ed. McGrawHill, 2017 (ISBN: 978-84-486-1287-0)

Sociologia: Dossiers elaborats pel professor de la Universitat de Girona Ramon Alcoberro publicats a la seva pàgina web Filosofia i pensament