Estàs aquí:Inici Notícies Actualitat Activitats al centre Fotofilosofies 2018

Fotofilosofies 2018

FOTOFILOSOFIES 1Un altre any (i ja en van 4!), l'alumnat de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat del nostre centre ha participat en la Mostra de Fotofilosofia 2018.

Aquesta mostra l’organitzen el Grup de Didàctica de la Filosofia, Filosofia a Secundària i Adhoc, amb la col·laboració de la Societat Catalana de Filosofia, la Facultat de Filosofia de la UB, CREAIF i el festival Barcelona Pensa. La iniciativa vol contribuira la celebració de la Jornada Mundial de la Filosofia, establerta per la UNESCO, que se celebra el 15 de novembre. Com afirmen els organitzadors, es tracta d'"aplegar espurnes de pensament fetes per alumnes de secundària i batxillerat en una fotografia digital acompanyada d'un títol en forma de pregunta vinculada a la filosofia."

Homes i dones, petits, grans i, sobretot adolescents, filosofem des de fa segles, tot i que, convencionalment, el primer filòsof de la història és Tales de Milet (s. VII aC), que també fou matemàtic, astrònom i físic. D'aleshores ençà, la filosofia es considera la mare de tots els àmbits del coneixement i ha anat adaptant-se a l'anomenada societat del coneixement i de la informació. Filosofar sempre ha estat necessari en qualsevol comunitat humana tant per entendre'ns a nosaltres mateixes i aquelles amb qui convivim com per entendre i qüestionar tot allò que ens envolta, així que us animem a practicar aquesta activitat racional intrínsecament humana!

Les fotofilosofies guanyadores al nostre centre han estat les següents:

1a: ¿Qué es para ti lo normal en el amor? d’Ainhoa García Morales, 1r de Batxillerat B

2a: Pensar és crear o destruir? de Cèlia Moncosí Aubia, 1r de Batxillerat B

3a: Plorem esperant una resposta? de Judit Guinovart Garriga, 4t d'ESO D

4a (empat): -Per què els nens volen ser grans i els grans ser nens? de Mar Domènech Cobo, 1r de Batxillerat B

-La ficció es basa en la realitat o la realitat en la ficció? de Joan Carles Dalmau Oliva, 1r de Batxillerat B

En aquest enllaç trobareu la resta de fotofilosofies.

Llarga vida al pensament!

FOTOFILOSOFIES 2

FOTOFILOSOFIES 3