Estàs aquí:Inici Notícies Actualitat Activitats al centre El Mikado

El Mikado

MIKADO 1 FINALTal com s’ha fet els darrers deu anys pels volts de Sant Jordi, l’Institut va programar la representació d’una obra de teatre amb l’alumnat de 3r d’ESO.

Va ser els dies 2 i 3 de maig, al Teatre Principal de Valls, on el grup d’alumnes que cursa les matèries optatives de Teatre i Coral va escenificar el musical d’enguany, El Mikado, o el poble de Titipú, una obra que forma part de la història dels musicals a Catalunya de la mà de Dagoll Dagom i que s’havia estrenat abans fins i tot que l'exitós Mar i Cel, l’any 1986.

Una quinzena d’actors-cantants, una quinzena més de professors dalt de l’escenari i vuit músics, van ser els encarregats de dur a escena aquesta opereta còmica de finals del segle XIX, ambientada al Japó, que gira al voltant de dos grans temes: el gran pes d’una llei imposada per un emperador intransigent i dèspota amb el seu poble i la seva família, i la força de l’amor que tot ho venç.

Els professors responsables de l’obra van ser J. Miquel Simón, que portà la direcció musical, Claustre Pallarès, que s’encarregà de la direcció escènica i Rosa Batalla, responsable de vestuari, maquillatge i perruqueria. En aquesta obra cal destacar especialment la feina que suposà la perruqueria i el maquillatge dels actors i dels cantants, per a la qual es comptà amb la col·laboració de diversos alumnes i exalumnes. Pel que fa al vestuari, bona part va ser cedit per Moixera, Grup de teatre de La Defensa Agrària de La Selva del Camp. La creació del cavall i el disseny del cartell van anar a càrrec de Jesús Moreno, a partir del dibuix del cartell fet per l'alumna Nerea Arroyo.

A més, també cal destacar la col·laboració de diversos departaments del centre en la preparació dels decorats, el cartell i suport tècnic divers: els de Mecanització, Visual i Plàstica, i Català.

Amb aquesta representació anual, l'Institut confirma la seva aposta educativa pel teatre i tots els valors d'ensenyament-aprenentatge que comporta.

Moltes gràcies a tothom que hi va col·laborar, i enhorabona a tots els artistes que hi van intervenir perquè el resultat va ser realment brillant!

PERSONATGES

El Mikado: Jonathan García Guillamón

Nanki-Poo: Adán Macías Guerrero

Yum-Yum: Aleth Duran Borràs

Ko-ko: Kai Barrera Pan

Katisha: Adrielly Ribeiro Silva

Pooh-Bah: Andrea Godoy Sanvidal

Pish-Tush: el Hamdaoui , Kamal

Company de Pish-Tush: Ares Araitz Sanchez Cugat

Pitti-Sing: Anna Samadashvili

Peep-Boo: Valeria Espinosa Franco

Noies virginals: Myllena Cardoso Gontijo, Aroa Armengol Montull, Júlia Pérez Rojas, Saray Queralt López, Palmira Sas Guirao, Sarai Zazo Garcia.

Poble de Titipú: Almudena Herrera, Amalia Álvarez, Anna Robledo, David López, Elisabet Gallardo, Isabel Tuset, Joan Foguet, Lilian Borràs, Míriam Rubio, Montse Montalà, Núria Estruch, Rosa Manchobas, Sandra Segú, Glòria Salvat i August Vicent Riera

MÚSICS: Cristina Espanyol, piano; Nil Giné, flauta; Martí Cantos, clarinet; Felip Brunet, clarinet; Almudena Herrera, saxo; August Riera, trombó; Mar Álvarez, violoncel; Eloi Singla, xilòfon

Direcció musical: J. Miquel Simón

Direcció escènica: Claustre Pallarès Ramon