Estàs aquí:Inici Notícies Actualitat Activitats al centre Tanquem la cooperativa JAHU Mediterrani

Tanquem la cooperativa JAHU Mediterrani

cooperativa i finalització activitat 4 El 13 de juny vam acabar les activitats de la cooperativa JAHU Mediterrani amb un donatiu solidari i la final FIFA 19.

Nereo Ramírez, Biel Secall i Paula Olivé, en representació de tots els socis de la cooperativa, van fer un donatiu de 100 euros al menjador social La Taulada, en concepte de repartiment de part dels excedents de la cooperativa. Van aprofitar que era l’últim dia d’aquest curs que es feia la col·laboració dels alumnes de 4t d’ESO amb aquesta associació de caire social, molt arrelada als principis cooperativistes de justícia social, igualtat i ajuda mútua.

A més a més, també es va celebrar la final del torneig de FIFA 19 per parelles (joc de futbol virtual) a l’hora del pati, dintre del marc de les diferents activitats que ha dut a terme la cooperativa. El partit enfrontava d’una banda Nereo Ramírez i Oriol Batalla, i de l’altra Marc Cunillera i Sergi Berenguer, els quals van guanyar un partit molt disputat. Enhorabona als campions i gràcies a tots aquells alumnes que han participat al torneig. Domingo Garcia, responsable d’e-sports del Nàstic de Tarragona, que és l’entitat que ha col·laborat activament amb la nostra cooperativa, va disculpar-se per no haver pogut assistir a la final per qüestions de feina.

Aquestes dues activitats van posar, doncs, punt i final a la cooperativa JAHU Mediterrani. La cooperativa ha estat dissolta i l’any vinent donarem als alumnes que cursaran l’optativa d’Economia de l’empresa a 4t d’ESO, l’oportunitat de poder tornar a crear una altra cooperativa des del principi. Són moltes les experiències viscudes arran de la creació de la cooperativa, tant per part dels alumnes com del professor, totes positives. Els alumnes han estat els autèntics protagonistes del projecte i han après com es crea i gestiona una cooperativa directament, aplicant els principis que són propis d’aquestes empreses: l’ajuda mútua, la igualtat, la democràcia... Han après a treballar en equip i a dur endavant un projecte d’emprenedoria, aprenent d’una manera pràctica i vivencial. Pel que fa al professor encarregat del projecte, Vicent Juan, li ha permès, entre molts altres aspectes, d’aplicar una metodologia d’ensenyament i aprenentatge innovadora, compromesa i integradora, basada a posar èmfasi en les competències o habilitats que poden posar a la pràctica els alumnes per fer el projecte, com ara les d’esperit emprenedor, les competències digitals o les socials, a la vegada que s’ha educat en valors i s’ha potenciat la creativitat i el pensament crític dels alumnes, habilitats que els seran de molta utilitat en el seu futur professional.

Finalment volem donar les gràcies als socis de la cooperativa JAHU Mediterrani perquè sense ells no hauria sigut possible aquest projecte. Gràcies per la vostra implicació i dedicació! També donem les gràcies a l’ateneu cooperatiu Coopcamp per acompanyar-nos en aquest camí, al Club Gimnàstic de Tarragona per haver col·laborat amb la cooperativa, i als membres del departament d’Administració de l’Institut per donar suport en aquesta aventura.

El curs vinent tornarem amb energies renovades, noves idees i noves propostes que, de segur, faran gaudir els alumnes i enriquiran encara més el projecte. Us anirem informant!

Vicent Juan – Departament d’Administració

cooperativa i finalització activitat 1