Estàs aquí:Inici Notícies Actualitat Activitats al centre Recreació històrica medieval

Recreació històrica medieval

2020 02 21 PLAÇA DE LOLI 3 CORT REIALPer segon any consecutiu, la plaça de l'Oli va tornar per un dia a l'Edat Mitjana.

El passat 21 de febrer, l’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut Jaume Huguet va dur a terme, una recreació històrica medieval a la plaça de l’Oli, com a resultat del seu projecte transversal “Un dia a l’Edat Mitjana”.

Organitzada en representacions teatralitzades d’escenes típiques de la vida medieval, la recreació comptava amb un monestir, una església, uns cobradors de tributs, la cort reial, trobadors i joglars, i tot un mercat. En total, més de 80 nois i noies hi van participar, després d’haver passat dues setmanes preparant a l’Institut tot el que calia per poder fer la recreació: guions, vestuari, decorats, atrezzo, etc.

La Jornada va tornar a resultar un èxit, i així ho van voler destacar molts dels vianants que passejaven per la zona, que van quedar sorpresos per la feina feta per l’alumnat del centre. A més, l’alumnat de sisè de primària de les escoles Baltasar Segú, Eugeni d’Ors, Enxaneta i La Candela hi va assistir per veure de primera mà com es treballa a l’Institut Jaume Huguet.

El professorat del centre vallenc destaca la motivació de l’alumnat per aquest tipus de projectes, la qual cosa, sens dubte, ha estat clau perquè la recreació fos un èxit. D’altra banda, l’Institut Jaume Huguet també vol agrair públicament la col·laboració per a la jornada de comerços de la plaça de l’Oli, com el Magatzem del Vermut o Ca la Vicky, i del grup La Corriola Teatre de La Pobla de Mafumet, que va cedir algunes peces de vestuari i decoració.