Estàs aquí:Inici Notícies Actualitat Sortides Fira Camins d'FP 2019

Fira Camins d'FP 2019

camins fp 2El 8 i 9 de maig, l'Institut ha estat present a la fira de Formació Professional Camins d'FP 2019 a firaReus.

Aquest és un espai que concentra les diverses ofertes de formació professional al Camp de Tarragona. A la fira els futurs estudiants han pogut conèixer les famílies professionals i cicles formatius que s'imparteixen a l'Institut i participar en primera persona de les demostracions que s'hi han fet. L'alumnat i el professorat del CFGS d'Automatització i Robòtica ha programat un robot que resseguia un circuit prèviament definit per l'alumnat a l'estand de l'Institut. També comptaven amb una càmera que, amb visió artificial, identificava objectes. Per la seva banda, la família professional de Fabricació Mecànica del centre, que agrupa els CFGM de Mecanització i Soldadura i els CFGS de Disseny en Fabricació Mecànica i Programació de la Producció en Fabricació Mecànica, ha mostrat mitjançant una fresadora de CNC com fer un mecanitzat a partir d'un programa. Durant els dos dies, una vintena de professors i alumnes de l'Institut que han participat en la difusió de l'oferta al nostre estand, han explicat al públic assistent l'oferta formativa de qualitat i de futur, que tant en batxillerat com en formació professional s'imparteix al centre.

La mostra va ser inaugurada pel Director General de Formació Professional del Departament d'Educació, Joan Lluís Espinós, acompanyat de representants dels Serveis Territorials d'Educació i dels regidors d'Educació, Ensenyament, Ocupació i Promoció Econòmica dels diferents ajuntaments organitzadors, entre ells el regidor vallenc Joan Carles Solé, que després de la fotografia de família, ha valorat molt positivament la formació professional que s'ofereix a Valls.

Paral·lelament al certamen, s'han desenvolupat un seguit de xerrades i taules rodones al voltant de temes relacionats amb el desplegament de la llei de formació i qualificació professionals, la formació professional integrada, la formació professional dual així com també experiències d'alumnat. En aquesta darrera taula rodona, tres alumnes dels CFGS de l'Institut han compartit la seva vivència al voltant de la formació professional.

D'una banda, Arnau Cugat, alumne del CFGS de Mecatrònica Industrial, i que ha cursat un CFGM, ha explicat com la formació professional no tanca cap porta a l'aprenentatge i permet construir un itinerari fins a la universitat.

D'altra banda Daniel Ferré i Arnau Barrot alumnes del CFGS de Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma, que recentment han fet una estada de pràctiques a Itàlia en el marc del programa Erasmus+ han explicat davant d'unes 150 persones què els havia aportat aquesta estada per als seus estudis. Ferré ha destacat que l’oportunitat que li ha ofert l'Institut amb aquesta estada Erasmus+ li ha servit per conèixer una altra cultura i alhora completar les seves competències d'informàtica de programació, competències que, després de l'estada, ja es poden reflectir al currículum europeu Europass, cosa que els permetrà a tots dos millorar professionalment.

També en una altra taula rodona, Carme Pena i Vicent Juan, professors de la família professional d'administració i finances de l'Institut, amb la col·laboració de Vallsgenera i de Pau Mitjans de Coopcamp, van fer una ponència sobre Economia Social i Cooperatives d'alumnes per parlar sobre la integració de l'economia social i cooperativa als processos d'ensenyament aprenentatge de l'Institut.

caminsfp xerrada

camins fp 3