Estàs aquí:Inici Notícies Comissions Plurilingüisme

marcpluri top g modificat

Des del curs 2014-15 l’Institut Jaume Huguet forma part del Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme que s’impulsa des del Departament d’Ensenyament.

Es tracta d’un projecte innovador que permet, a l’alumnat de l’Institut Jaume Huguet, d'aprofundir en el coneixement d’una o més llengües estrangeres, a més de les oficials i/o pròpies, ja que es fa cada vegada més imprescindible i serveix per garantir l’adquisició dels processos d’aprenentatge i la millora contínua de l’alumnat.

Amb aquest projecte, l’Institut Jaume Huguet continua, com sempre ha fet, en l’avantguarda de les innovacions que proposa el Departament d’Ensenyament, i que aporten valor al seu alumnat, i aposta, una vegada més, per la qualitat i l’excel·lència en l’educació.

Aquest és el nostre nou repte!

From the academic year 2014-15 the secondary school Jaume Huguet is involved in the Multilingualism Experimentation Group (GEP) that the Catalan Department of Education promotes.

This innovative project will allow the students of Jaume Huguet school to reinforce and improve their knowledge of foreign languages, together with an effective achievement of our official and own languages; since foreign languages are increasingly essential to guarantee the acquisition of learning processes and the continuous improvement of the students.

With this project, Jaume Huguet secondary school continues its aim of being the avant-garde regarding the innovations that the Department of Education proposes, in order to contribute to increase the students’ competences, and once again, looking forward to achieving quality and excellence in education.

This is our new challenge!

logo exams cambridge petitEl 8 de juny, més de 120 estudiants, entre ells un bon nombre d'alumnes del centre, van acreditar la seva competència lingüística en anglès.

14. LOCH NESS1 Last Wednesday 8th May a group of 3 ESO students together with their English teachers started a long-awaited cultural trip to Scotland.

happyeaster 1 20190412 1164186133To learn a language well, it is necessary to immerse oneself in its culture. For this reason, the 1st ESO students have spent the week before Easter researching how British students celebrate Easter.

AVANCEM TIL 2Dilluns 25 de febrer, dos representants de l’equip Avancem de l’Institut, van presentar un projecte de Tractament Integrat de Llengües.

exhibitionhalloween 4 casThe students have created amazing infographics about Halloween for the exhibition of our V Foreign Languages Week.

JLANG 1L’Institut celebrated the V Foreign Language Week on October 29, 30 and 31.

JLANG GUANYADORSOnce again our contest to choose the poster for the Foreign Languages Week has been a great success. Many students have participated showing their artistic talent and enthusiasm.

escocesos 1On Monday 8th October a group of students and three teachers from Glasgow visited our school as part of our Language Project.

finlàndia 00L’Institut, des de ja fa uns anys, aposta i potencia la formació en llengües estrangeres de tot l’alumnat. #GEP #TIL

francès EOIEls alumnes de francès de 2n de Batxillerat s’han preparat per obtenir el certificat de nivell intermedi (B1) a la convocatòria lliure de l’EOI i/o del DELF.

EATING OUT 4The 1st of ESO students have been practising role plays to imitate everyday situations and to revise everything we have learnt in English class.

Estàs aquí:Inici Notícies Comissions Plurilingüisme